onsdag 1 februari 2012

Uppdat + tipps för diabetiker eller folk som bara är blodsockerkänsliga


Psykologi är tokroligt, jag som har så svårt att sätta mig ned och läsa faktatext i längre perioder blir helt paff över hur gärna jag läser psykologiboken. Och hade någon sagt för några veckor sedan att jag skulle rabbla hjärnans delar som ett rinnande vatten hade jag bara garvat åt dem men nu sitter det där. Enda bakslaget är att man denna vecka åkte på en rejäl halsfluss så missar massa föreläsningar som jag gärna hade velat vara med på. Är tur att jag har vänliga klasskamrater som är ok med att jag får bidra till arbeten via datorn.
Tänkte tipsa om en bra produkt jag hitta som är riktigt effektiv vid låga blodsockervärden. Har ju alltid med mig druvsocker i fickan om det skulle bli panik, men vid ett par tillfällen har jag varit för medfaren för att kunna tugga dessa. Köpte glukos gelé från en träningsbutik på nätet, har sett det i butik också men då är förpackningarna stora och dyra. Dessa är lagom för att stoppa en insulinkänning från att bli för allvarlig utan att man behöver rusa runt med stora flaskor i fickorna. Och de säljs som 5 pack ngt billigare än i butik, de kostar fortfarande lite men är ju inte allt för ofta man måste använda dem kan man ju hoppas.   
 http://www.nordiccycling.com/se/art/maxim-energy-gel-5x25g.php?grp=391245

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar